Powered By Blogger

jueves, 9 de junio de 2011

Hamburgueses vegetals


Excusa nº4: menjar un big mac sense sentir-se culpable


La veritat és que ens encanten les hamburgueses dels establiments de menjar ràpid, però no en podem menjar gaire sovint, el cor no ho resistiria,així que unes hamburguese vegetals fan passar les ganes d'anar corrents a un d'aquests restaurants, i perquè no dir-ho, no tenen pas res a envejar a les hamburgueses fetes amb carn. Les que he fet són d'arròs, llenties, pastanaga i ceba, i trobo que s'assemblen bastant a les venudes als supermercats a la secció de refrigerats.

Ingredients:

1 tassa d'arròs bullits, ben bullit
1/2 pot petit de llenties cuites
1 pastanaga
1 ceba
100-150 gr de pa ratllat

Preparació:

Bullir l'arròs. Ha de quedar pastòs, així serà més fàcil donar a les hamburgueses la consistència de hamburguesa.
Picar amb una picadora la pastanaga i la ceba. Ha de quedar ben petitona. Trossets de 1 o 2 mm, més o menys. Saltejar la pastanaga i la ceba en una paella fins que quedi cuita i doradeta.

Abocar l'arròs,les llenties, la pastanaga i la ceba en un bol,afegir el pa ratllara poc a poc, i treballar-ho fins que agafi la textura que voleu. Jo em vaig pringar, ja que treballo millor amb les mans. Donar la forma a les hamburgueses. Les meves han sigut anàrquiques, peò venen motlles amb formes per fer-les ben maques. Amb aquestes quantitats m'han sortit 4 hamburgueses de tamany americà. Calculo que fent hamburgueses de tamany normal poden sortir unes 5 o 6.

I a gaudir!










No hay comentarios:

Publicar un comentario