Powered By Blogger

viernes, 20 de mayo de 2011

Pa


Excusa nº 3: ens encanta el pa am tomàquet!

Doncs sí, m'he decidit a fer pa, i el resultat BONÍSSIM. La recepta la vaig veure en un fòrum en el qual participo, socpetit.cat i val molt la pena. S'ha de tenir paciència i esperar unes quantes hores, però el resultat s'ho val.

Ingredients:

500 gr de farina normal
325 ml d'aigua tèbia
10 gr de sal
1 gr de llevat sec ( el venen a la majoria de supermercats). El meu de la marca maizena.

Preparació:

Barrejar tots els ingredients en un bol, amb una cullera o similar . Si es fa amb les mans, s'enganxa molt! No fa falta amassar. Un cop s'hagin barrejat bé, untar un bol amb una mica d'oli, col·locar la massa i tapar amb film transparent. Deixar reposar la massa entre 12 i 18 hores. Jo la vaig deixar 14 hores en repòs.

Passades les hores, treure del bol, col·locar sobre una superfície enfarinada, donar-l'hi uns cops perquè s'aplasti una mica, i agafar una cantonada i portar-la al centre. Així amb les altres tres puntes restants. Deixar el plec a sota, i col·locar dintre d'un drap enfarinat. Tirar farina per sobre de la massa i tancar el drap. Deixar reposar unes dues hores.

Escalfar el forn a 220 graus.

Passades les dues hores, col·locar la massa dintre d'un recipient de pirex i tapar. S'hi no es té cap tapa (com en el meu cas) tapar amb un motlle.
Enfornar 30 minuts amb tapa i 15 minuts sense tapa.

I a gaudir d'un bon pa amb tomàquet. Que us aprofiti!

No hay comentarios:

Publicar un comentario